CHILOPASS Sporttáplálkozás Program

A CHILOPASS Sporttáplálkozási program célja: 

Egy személyre szabott táplálkozási és életmód program kidolgozása, mellyel egyszerűen és hatékonyan lehet a kívánt célt, a teljesítményjavulást elérni.
Olyan szokások és ismeretek elsajátítását segítjük, melyek főként nem pénzfüggőek, ezért bárki számára kivitelezhetőek és látványos változás érhető el a szervezet állapotában.

Györe Anett

2008-ban a pekingi olimpián 4. helyezett, felnőtt női vízilabda válogatott játékosa

Kiknek ajánljuk a CHILOPASS Sporttáplálkozási programot?

  • Aki tapasztalatokkal rendelkező szakembertől szeretné az információkat beszerezni a számára optimális táplálkozásról
  • Aki súlyproblémával küzd és olyan programon szeretne részt venni, ahol nem izomtömeget, hanem zsírt veszít és szeretné elkerülni az edzések alatti gyengeséget és rosszulléteket
  • Aki szeretne javítani a teljesítményén vagy nem éri el a kitűzött célt és meg akarja tudni mi áll a sikertelenség hátterében
  • Szeretne eligazodni az étrendkiegészítők és csodaszerek tengerében, ténylegesen az ő szervezetének mire van szüksége
A CHILOPASS Sporttáplálkozás program menete:

konzultáció – 60 perc

  • A sportolónál elvégezzük az ES Teck vizsgálatot, ezzel felmérjük egészségi állapotát, rögzítjük a kiindulási paramétereket. A vizsgálat elegendő információt nyújt a program elkezdéséhez. Áttekintjük a vizsgálat eredményét figyelembe véve az esetleges eddig kialakult betegségekről hozott eredményeket (zárójelentés, laborlelet, egyéb orvosi leletek, szedett gyógyszerek stb.) is.
  • Megbeszéljük a sportoló célját és annak lehetőségeit (súlyvesztés, teljesítménynövelés, étrendkiegészítés stb.)
  • Átnézzük a sportoló által kitöltött CHILOPASS Életmódtesztet és Táplálkozási naplót, mely rávilágít az eddigi életmódjára és információt ad a jelen állapotának okaira. Amennyiben a sportoló nem tudta kitölteni vagy otthon felejtette, a helyszínen kérdezzük ki az adatokról. Természetesen az előre kitöltött tesztek bővebb és pontosabb információt adnak, mint a helyszínen rögtönzött információk.
  • Részletesen átbeszéljük a program menetét, lépéseit.
  • Kialakítjuk a személyre szabott sporttáplálkozás programot, mely az alábbi területeket fogja át:
    • az oxigénellátás javításának lépései
      • hogyan lehet növelni az oxigénellátást?
      • a dohányzás kérdése
      • a rendszeres testmozgás és a helyes testtartás szerepe
    • a folyadékbevitel optimalizálása mennyi folyadékot fogyasszon?
      • milyen folyadékot fogyasszon?
      • kávé, tea, alkohol fogyasztása
      • csapvíz, ásványvíz, vízszűrő rendszerek alkalmazása
      • izotóniás italok, mozgás alatti szénhidrátpótlás
    • a megfelelő táplálkozási elvek kialakítása
      • rendszeresség, elosztás
      • makrotápanyagok (fehérje, zsír, szénhidrát) – mit és mikor?
      • mikrotápanyagok (vitamin, ásványi anyag, nyomelem, antioxidáns)
      • a megfelelő étrendkiegészítők kiválasztásának alapelvei – miből mennyit?
      • rostanyagok bevitele
      • táplálkozási érzékenységek felderítése, diéta előírása (lisztérzékenység, tejfehérje érzékenység)
      • edzések-, versenyek előtti és utáni étkezések átbeszélése
    • a rendszeres testmozgás alapjainak átbeszélése
      • túledzettség megállapítása
      • milyen sport lenne ideális az állapotának javítására?
      • milyen szakemberhez fordulhat tanácsért?
    • a pszichés állapot javításának lépései
      • a problémák felderítése (alapok)
      • személyiségfejlődés irányai
      • stresszoldás alapjai
      • álmok, célkitűzések
      • külső segítség lehetőségei (tréningek, önértékelés…)
  • Emailen és/vagy nyomtatva átadjuk az eddigi vizsgálati eredményeket és a személyre szabott programot.
  • Átbeszéljük a program alatti emailben történő konzultáció és ellenőrzés lépéseit az orvosi kontroll kihasználásához.